Robert Rollert

Föreläsaren

Digitalstrateg & marknadsförare

Föreläsningar

Att hålla föreläsningar och utbildningar är bland det roligaste jag vet. Som sociala medierexpert och digitalstrateg har jag hållit föreläsningar för allt från mindre grupper på 20 personer i konferenslokaler till 1000 personer i auditorium.

Jag har hållit föreläsningar i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Kalmar, Oslo och många andra städer. Oftast har föreläsningarna varit på svenska men ett mindre antal har varit på engelska.

I vissa fall har det varit öppna event där deltagarna kunnat anmäla sig, i andra fall har det varit för specifika företag eller organisationer som t.ex. Sparbanken, Stampen Media, Chalmers och Almi m.fl.

Ämnen

Några rubriker och ämnen jag haft på mina föreläsningar genom åren.

Ämnen

Några av de orter jag haft föreläsningar eller hållit utbildningar på.

Att få dela kunskap är något av det roligaste jag vet!

Workshops

Skräddarsydda heldags-workshops för företag är uppskattade. Idealiskt är det fyra till åtta deltagare. Är man färre än fyra blir det inga diskussioner, är man fler än åtta till tio personer blir det mer av ett föredrag. I de allra flesta fall har det varit företagens marknadsavdelningar som behöver få mer kompetens om hur de ska arbeta med digitala och sociala medier. 

En workshop föregås av att jag först analyserar deras digitala och sociala närvaro för att sedan kunna anpassa workshopen utifrån deras specifika behov. 

Med workshopen har jag ofta levererat en Best Practice på mellan 20-40 sidor beroende på vad som ska omfattas. Den kan användas för att utbilda fler i företaget och även som uppslagsverk efteråt. Jag har även utformat sociala mediespolicyn för flera företag som gås igenom under workshopen.

Exempel på uppdragsgivare för workshops: Swedol, Smartphoto, Göteborgsposten, Frälsningsarmen, Humana, ExTe, Trux och många fler.

Den här hemsidan använder cookies. Genom att fortsätta använda sidan godkänner du användning av cookies enligt integritetspolicyn.   Läs mer