Robert Rollert

Sociala medier för företag

Digitalstrateg & marknadsförare

FÖRELÄSNING

Sociala medier för företag

I föreläsningen Sociala medier för företag går jag igenom varför, hur och vad, när det kommer till sociala medier som en del i mediemixen.

Föreläsningen är på ca: 3 timmar inkl. 20 min paus och ger er en inblick i varför och hur ni som företag ska arbeta med era sociala medier. Vi kommer också att titta på det sociala medielandskapet och vilka sociala medier som passar bäst för er utifrån vilken målgrupp ni arbetar med samt vilka förutsättningar ni har.

Vi kommer också titta på Do’s & Dont’s inom sociala medier. Vad bör man undvika och vad går hem i olika målgrupper.

Vi tittar även på strategier och hantering av kritik, tro mig, trollen är många och även de behöver tas om hand.

Analysera mera. Man kan aldrig bli bättre om man inte analyserar sina resultat. Här får du tips på hur du får bättre koll på utfallet av satsningen.

För vem?

Föreläsningen riktar sig till dig som driver eller funderar på att starta upp ett företag eller så arbetar du med marknadsföringsfrågor som anställd. Föreläsningen är inriktad på strategi och grundkunskap om hur marknadsföring på sociala medier fungerar.

Vi kommer inte titta närmare på specifika tillämpningar då plattformarna är många och olika användare har tillgång till olika verktyg eller funktioner.

Publikt eller anpassat?

Föreläsningen kan ske publikt där inbjudna delatagare deltar. Jag kan även hålla föreläsningen som då blir mer av en utbildning för specifika företag. I de fallen gör jag en analys av er närvaro i sociala medier innan mötet.

4-10 personer
Lagom publik där det blir mer som en utbildning. Passar bra för spefikt företag där jag kan gå mer på djupet för just era behov.

10-25 personer
En föreläsning som inbjuder till frågeställningar och diskussioner, här kan tiden dra iväg en del beroende på hur mycket frågor som kommer upp.

Fler än 25 personer
När man blir fler blir oftast även interaktionen mellan mig och deltagarna mindre. Dels är det många som inte vill tala inför större grupper och dessutom räcker tiden inte till om alla har frågor.

En sofistikerad marknadsförare är någon som förstår de fundamentala och oförändrade principerna för marknadsföring och har självförtroende nog att tillämpa de principerna på ny teknik och nya plattformar.

Vem är Robert?

Jag har arbetat som digitalstrateg och sociala medierexpert på viva Media, en av Skandinaviens största digitala mediabyråer. Där hade jag  förmånen av att ha en löpande och nära relation direkt med Google, Facebook/Instagram, LinkedIn och Snapchat m.fl. Det gav mig möjligheten att få kunskap och information direkt från de sociala medierna och har därmed sluppit förlita mig på andras åsikter, antaganden och tankar. Informationen har kommit direkt från källorna.

Som tidigare coach och ledare för ett tema med några av landets absolut bästa sociala medieexperter har jag direkt och indirekt erfarenhet av tusentals kampanjer i sociala medier för en uppsjö av olika branscher och målgrupper. 

Föreläsningens rubriker

Priser

Priserna för föreläsningen varierar. Priserna varierar beroende på arrangemang. Vi håller föreläsningar i egen regi där varje deltagare debiteras. Om ni hyr in mig som föreläsare där ni håller med lokal, utrustning, fika och själva marknadsför eventet offererar vi gärna utifrån era behov och förutsättningar

Den här hemsidan använder cookies. Genom att fortsätta använda sidan godkänner du användning av cookies enligt integritetspolicyn.   Läs mer